loading...
خلخال ما-بروزترین سایت علمی و فرهنگی شهرستان خلخال
کیوان شیروانی بازدید : 189 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (2)

در صورتی که برای رسیدن به هدفتان دغدغه داشته باشید هنگام مطالعه اجازه‌ نمی‌دهید که حواستان پرت شود. شما هدف دارید و اعتقاد دارید که کمیت به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به کیفیت مطالعه نیز اهمیت داد.

راهکارهای زیر را عملی کنید:

1) قبل از درس خواندن نیت کنید. دانش‌آموزان گروه دبیرستان و کنکور در جدول تصمیمات کوتاه‌مدت، هدف خود را در بازه‌ی زمانی که برای مطالعه در نظر گرفته‌اند یادداشت کنند و همین‌طور دانش‌آموزان مقاطع دبستان و راهنمایی به صورت خیلی جزئی هدف خود را در بالای منبع مطالعاتی خود بنویسند. مثلاً بنویسند: از ساعت 16 تا 17 از کتاب کار ریاضی 20 تمرین حل می‌کنم.

2) بازه‌‌های زمانی مطالعه‌ی خود را کوتاه کنید. فایده‌ی این کار این است که چون زمان پایان دادن به هدف‌گذاری، کوتاه است احساس خطر می‌کنید و نمی‌گذارید عوامل مزاحم در مطالعه‌تان وقفه ایجاد کنند.

3) به خود پاداش دهید. مثلاً بگویید اگر مطابق هدف‌گذاری‌ام در یک ساعت 20 تمرین را حل کردم به جای 15 دقیقه 25 دقیقه استراحت می‌کنم.

4) مکان مطالعه‌ی خود را ثابت کنید. انتخاب مکان با شماست ولی باید به هر مکانی که انتخاب می‌کنید احترام بگذارید. برای مکان مطالعاتی‌تان حد و مرز قائل باشید. مثلاً وقتی پشت میز مطالعه‌ی  خود در حال مطالعه هستید صندلی را به دیوار تکیه ندهید و صندلی و میز را به تختخواب تبدیل نکنید! یا اگر هنگام ناهار فرامی‌رسد پشت میز غذا نخورید یا با تلفن همراهتان بازی نکنید.

 

5) اگر باز هم فکری مزاحم به سراغتان آمد آن را یادداشت کنید و قول دهید بعد از پایان مطالعه‌تان درباره‌اش فکر کنید. مثلاً بنویسید: ساعت 16:10 است و به فکر مهمانی دیشب افتادم. یادم باشد بعد از ساعت پایان مطالعه‌ام درباره‌اش فکر کنم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
من کیوان شیروانی(k1.shirvani) دانش آموز مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی خلخال هستم.و با ساخت این سایت سعی در بالا بردن سطح معلومات و آشنایی هموطنان عزیز با شهرستان خلخال دارم.لطفا با نظردادن من را در ساخت سایتی بهتر یاری کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از سایت خلخال ما خوشتان آمد؟؟؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 241
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 103
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 213
  • بازدید ماه : 989
  • بازدید سال : 13,684
  • بازدید کلی : 168,103
  • کدهای اختصاصی